Een onderhoudsplan voor schilderwerk maken

Als schilder levert u vakwerk, en u wil dat uw klant zo lang als mogelijk van dit vakwerk kan genieten. Bij het opleveren van het schilderwerk spreekt u met de klant over periodiek onderhoud. Het contact verwaterd, de waan van de dag regeert en het onderhoud wordt vergeten. Dit komt veel schildersbedrijven ongetwijfeld bekend voor. Door direct een onderhoudsplan te maken voor het schilderwerk verzekert u uw bedrijf van toekomstige omzet en een klant die nog blijer is. Maar, hoe maak je zo’n onderhoudsplan?

De moeilijkheid van een onderhoudsplan

Veel van onze klanten worstelden met het maken van een onderhoudsplan voor het schilderwerk. Waaraan moet zo’n onderhoudsplan voldoen? Hoe houd ik mijn klant van het onderhoudsplan op de hoogte? En hoe communiceer ik wat er precies bij een onderhoudsbeurt gedaan is? Zomaar een aantal vragen die bij schildersbedrijven spelen. Dat was voor ons de reden om een onderhoudsplatform te bouwen waarop vakmensen een onderhoudsplan kunnen maken. Maar eerst, wat zijn eigenlijk de voordelen van zo’n onderhoudsplan?

Waarom u een onderhoudsplan moet maken voor uw schilderwerk

De voornaamste reden om een onderhoudsplan voor schilderwerk te maken is duidelijk, het verlengt de levensduur van het schilderwerk. Als schilder levert u vakwerk, en u wil ongetwijfeld dat uw klant hier zo lang als mogelijk van kan genieten. Daarvoor is echter wel onderhoud nodig. Een woning blijft namelijk in weer en wind staan, waardoor zelfs de beste verf aangetast zal worden. Door een onderhoudsplan te maken kunt u periodiek het schilderwerk controleren.

Daarnaast stippelt een onderhoudsplan de toekomst uit. De toekomst van uw bedrijf, toekomstige omzet. Het gezegde “Regeren is vooruitzien” is ons allen wel bekend, en ook in het geval van een onderhoudsplan erg treffend. Hoe gedetailleerder het plan is, hoe groter de kans is dat het ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt. Een onderhoudsplan dat in een e-mail wordt medegedeeld is eigenlijk helemaal geen plan. Digitalisering in de bouwbranche zorgt ervoor dat het maken van een onderhoudsplan voor schilderwerk tegenwoordig een stuk makkelijker is.

Een platform voor planmatig onderhoud

Samen met vakmensen heeft Woonderhoud een platform gebouwd waarmee vakmensen planmatig het onderhoud kunnen inplannen. Op het platform kunt u als schildersbedrijf uw diensten, onderhoudsschema’s, onderhoudsplannen en verslagen van het onderhoud aanmaken en beheren. Daarnaast krijgt uw klant toegang tot het onderhoudsplan. Uw onderhoudsplan is een onderdeel in uw onderhoudsplanning, maar ook in de onderhoudsplanning van uw klant.

Door dit onderhoudsplatform verzekert u uw schildersbedrijf van toekomstige omzet en tevreden klanten. Planmatig onderhoud bouwt een structurele tussen u en uw klanten. Lees hier meer over het onderhoudsplatform.

Nu u hier toch bent, heeft u al gehoord van ons digitale onderhoudsplatform?

Voor huiseigenaren
Voor vakmensen